Готуємось до ЗНО 2015

Рекомендації
щодо підготовки та проведення ЗНО з хімії
Програма для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з хімії орієнтується на досягнення державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів. При цьому важливе не лише засвоєння учнями хімічних понять, законів, теорій, а й осмислене використання ними знань, формулювання оцінних суджень, виявлення власної позиції у різних життєвих ситуаціях.
             Програма ЗНО з хімії укладена на основі чинної програми з хімії для 11-річної школи. Вона включає 36 тем, що охоплюють всі теми шкільного курсу хімії:
·         Загальна хімія.
·         Неорганічна хімія.
·         Органічна хімія.
·         Обчислення в хімії.
           Які в свою чергу розподілено за розділами і темами. У кожному розділі перелічено знання, якими мають володіти учасники зовнішнього незалежного оцінювання.
У програмі для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з хімії у 2013 р. використано номенклатуру хімічних елементів і речовин, а також термінологію, які відповідають ДСТУ 2439-94: Елементи хiмiчнi, речовини простi. Термiни та визначення. — К., Держспоживстандарт України — 1994. Цього стандарту буде дотримано і в завданнях тесту з хімії.
Назви органічних сполук відповідають останнім рекомендаціям IUPAC. Із даним матеріалом можна ознайомитися в навчальних посібниках, які мають гриф Міністерства освіти і науки України (див. перелік рекомендованої навчальної літератури).
У програмі для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з хімії використано скорочення «н. у.» — нормальні умови (температура 0 °С, тиск 101,3 кПа або 760 мм рт. ст.).
Відповідно до міжнародних стандартів для позначення кількості речовини можна використовувати літери n або ν. Для позначення теплового ефекту реакції слід використовувати позначення «ΔН».
Під час підготовки до проведення зовнішнього незалежного оцінювання з хімії рекомендовано використовувати довідникові  таблиці,  які  наведено у додатках «Розчинність кислот, солей, основ та амфотерних гідроксидів  у  воді  за  20—25 °С», «Ряд активності металів», «Найпоширеніші назви та склад деяких неорганічних речовин, сумішей та мінералів», «Найпоширеніші назви та склад деяких органічних речовин та сумішей», «Перелік рекомендованої навчальної літератури».

Завдання зовнішнього незалежного оцінювання з хімії:
1. Оцінити знання про хімічні елементи, хімічні речовини, закономірності перебігу хімічних реакцій та основні галузі застосування хімічних речовин.

2. Оцінити уміння:
  • складати формули речовин основних класів органічних та неорганічних сполук; 
  • складати рівняння реакцій за участю основних класів органічних та неорганічних речовин;
  • визначати склад атома та будову електронної оболонки атомів; 
  • аналізувати основні закономірності перебігу окисно-відновних та кислотно-основних взаємодій, взаємодій в розчинах з урахуванням електролітичної дисоціації електролітів;
  • проводити обчислення масової частки речовин в розчинах, ступеня електролітичної дисоціації, стехіометричні розрахунки за рівняннями реакцій; 
  • пояснювати і застосовувати поняття й терміни.
Загальна кількість завдань тесту – 60.
На виконання тесту відведено 150 хвилин.

Тест з хімії складається із завдань чотирьох форм:
1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді. 
2. Завдання на встановлення відповідності.
3.Завдання на встановлення правильної послідовності. 
4. Завдання з короткою числовою відповіддю. 
За правильне (частково правильне) виконання завдань можна отримати:
        • за завдання з вибором однієї правильної відповіді 0 – 1 тестовий бал;
        • за завдання на встановлення відповідності 0 – 1 – 2 – 3 – 4 тестових    
          балів;
        • за завдання на встановлення правильної послідовності 0 – 1 – 2     
           тестових  балів;
        • за завдання з короткою числовою відповіддю 0 – 2 тестових балів.
Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту з хімії, – 94.

Композиція завдань у тесті ґрунтується на таких засадах
  1. Завдання розташовуються за формами, вказаними вище: від завдань з
         вибором однієї правильної відповіді до завдань відкритої форми з     
         короткою відповіддю. Це пояснюється специфікою роботи із  
         завданнями кожної форми та технологічними аспектами їхньої     
         комп’ютерної обробки. 
     2. Завдання, в межах кожної з форм, розташовуються в послідовності за   
          змістовими блоками: 
         «Хімічний елемент», «Речовина», «Хімічна реакція», «Застосування   
         знань про речовини та хімічні реакції». Це регламентується кількістю  
         годин, відведених на вивчення хімії відповідно до програми з хімії для    
         загальноосвітніх навчальних закладів.

                             Приклади завдань та коментарі
        Розглянемо визначені у характеристиці формати тестових завдань на прикладі тесту з хімії ЗНО-2011.
                         Завдання з вибором однієї правильної відповіді
        Завдання з вибором однієї правильної відповіді складається із умови та чотирьох варіантів відповіді. При виконанні завдання потрібно обрати лише один правильний варіант відповіді та позначити його на перетині відповідного рядку (номер завдання) і колонок (букви від А до Г).
        За виконання завдання можна отримати 0—1 тестовий бал. Завдання вважається виконаним, якщо обрано й позначено у бланку правильну відповідь. Завдання вважається невиконаним, якщо обрано й позначено у бланку неправильну відповідь, позначено два або більше варіантів відповіді або не позначено жодної відповіді.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді перевіряють знання:
  • будови атома та уміння визначати склад атомного ядра та будову електронних оболонок атомів та утворених ними одноатомних йонів;
  • будови Періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва, уміння визначати положення хімічних елементів в Періодичній системі та характер змін властивостей хімічних елементів та утворених ними сполук;
  • типів хімічного зв’язку, уміння визначення типу хімічних зв’язків в сполуках;
  • хімічні властивості органічних та неорганічних речовин, що належать до основних класів сполук, уміння складати рівняння реакцій за їхньою участю;
  • теорії електролітичної дисоціації, уміння складати йонні рівняння за участю неорганічних електролітів;
  • теорії окисно-відновних процесів, уміння визначати окисники та відновники та складати рівняння окисно-відновних реакцій.

Список літератури для вчителя
1. Буринська Н.М. Хімія. 8кл: Підручник 4-те вид., випр. і доп. — К; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2003. — 160 с. 

2. Буринська Н.М. Хімія 9. Підручник для загальноосвітньої школи — 3-тє вид, перероб. та доп. — Київ; Ірпінь. ВТФ «Перун», 2001. — 160 с. 

3. Буринська Н.М., Величко Л.П. Хімія, 10кл: Підруч. для загальноосвітніх навчальних закл. — 2-е вид, перероб. та доп. — К.; Ірпінь ВТФ «Перун», 2005. — 192 с. : іл. 

4. Буринська Н.М., Величко Л.П. Хімія — 11кл: Підруч. для загальноосвітніх навчальних закл. — 2-ге вид., перероб. та доп. — К; Ірпінь: ВТФ «Перун», 2007. — 176 с: іл. 

5. Домбровський А.В., Лукашкова Н.І., Лукашов С.М. Органічна хімія: Підр. Для 10-11 кл. серед. Загальноосвіт. шк. — К.: Освіта, 1998. — 192 с. 

6. Попель П.П.., Крикля Л.С. Хімія: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів.— К.: Видавничий центр «Академія», 2003.— 200 с. 

7. Попель П.П., Савченко І.О., Крикля Л.С. Хімія: підручник за експериментальною програмою для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів.—К.: Видавничий центр «Академія», 2004.—232 с. 

8. Чайченко Н.Н.., Скляр А.М. Основи загальної хімії: Підручн. Для 11 кл. спеціаліз. шк.. з поглиб. вивч. Хімії. — К.: Освіта, 1998. — 144 с. 

9. Ярошенко О.Г. Хімія: підручник для 9 кл. загально освіт. навч. закл.— К.: Освіта, 2009. — 223 с.




          

                                       




                                        Увага!
5 січня розпочалася реєстрація осіб, які виявили бажання взяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні. Майбутні абітурієнти мають можливість подати реєстраційні документи до 20 лютого.

Інформація щодо деяких особливостей
зовнішнього незалежного оцінювання 2015 року
У 2015 році для вступу до вищого навчального закладу (ВНЗ) абітурієнти подають сертифікати ЗНО лише 2015 року.
Кожен учасник ЗНО  має право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів з переліку:
  • Українська мова і література
  • Історія України
  • Математика
  • Біологія
  • Географія
  • Фізика
  • Хімія
  • Англійська мова
  • Іспанська мова
  • Німецька мова
  • Російська мова
  • Французька мова









 Графік ЗНО-2015
Основна сесія
24 квітня
українська мова
і література
3 червня
французька мова
5 червня
німецька мова
8 червня
іспанська мова
10 червня
англійська мова
12 червня
математика
15 червня
російська мова
17 червня
біологія
19 червня
історія України
22 червня
фізика
24 червня
географія
26 червня
хімія
Додаткова сесія
9 червня
українська мова
і література
18 червня
французька мова
23 червня
німецька мова
25 червня
іспанська мова
30 червня
англійська мова
1 липня
математика
2 липня
російська мова
3 липня
біологія
6 липня
історія України
7 липня
фізика
8 липня
географія
9 липня
хімія

                               

Немає коментарів:

Дописати коментар